HTML

Duck Hunt

2013.03.23. 18:55 krcsirke

DuckHuntBox.jpg

Egyike azoknak a játékoknak ami mindenkinek megvolt. Famiklónok beépített játékai közt is ott volt, illetve sok sárga kazin. De nem csak hazánkba volt meg szinte mindenkinek, pack-in game volt későbbiek során a konzolhoz. Röhögő vadászkutyára meg ki ne emlékezni, aki minden egyes hiba után kiröhögte a játékost és nem lehetett lelőnni? (Városi legenda van róla, hogy a Vs. arcade verzióban lehetséges, mivel saját kezűleg nem tudom letesztelni, itt egy videó róla )

Itt rögtön megemlíteném mint az elején a továbbiakban is a NES játékról lesz szó nem pedig a Sega Arcade Duck Hunt-ról vagy a projektoros Duck Hunt-ról (első 1969-es, második 1976-os).

1985-ben jelent meg Észak-Amerikában, nagyjából másfél évvel azután, hogy Japánba kikerült a boltokba. NES Zapper szükséges, hisz mivel mással lőnnénk?Duck Hunt (JU) [!] 201303211226203.bmp

3 féle játékmód van:

Game A: 1 kacsa, Easy kategóriás

Game B: 2 kacsa, mondhatni ez a Medium fokozat

Game C: 2 agyaggalamb, sokan ezt tekintik a legnehezebbnek, tehát Hard módnak.

Játékmenetről:Duck Hunt (JU) [!] 201303211226428.bmp

Ha az A-t választjuk, 1 kacsa jelenik meg a képernyőn csak, 3 lövésünk van eltalálni, képernyő alján láthatjuk az állapot jelzőt, mennyiből mennyit találtunk el és mennyit hibázhatunk az aktuális szinten, játék elején 4 hiba lehetőség van. Ezek a lehetőségek csökkenek 10 szintenként, míg végül elérünk odáig, hogy bakimentesen kell lőnni.Duck Hunt (JU) [!] 201303211232523.bmp

B-nél nehezebb a dolgunk 3 golyó, két lelőnni való. Eleinte nem okoz gondot, de mikor begyorsulnak és pár másodperced van a reakcióra, hogy eltaláld őket, oda már kell reflex, vagy a régi lámpatrükk, igaz nem mindig vált be az sem.Duck Hunt (JU) [!] 201303211236467.bmp

Clay, vagyis C. Agyagokat kell lelőnnünk, változó sebeséggel és irányba repülnek szinttől függően. 100. szintnél egy kicsit bugos lesz, elején lassan, majd a végére annyira begyorsulnak, hogy elszállnak teljesen, zuhanásukat nem is lehet látni, kirepülnek. Majdnem olyan mint az 1 kacsásnál a Kill Screen-je.

Duck Hunt (JU) [!] 201303211228140.bmp

Pontrendszer:

Round 01 Round 06 Round 11 Round 16 Round 21
Fekete 500 800 1000 1000 1000
Kék 1000 1500 2000 2000 2000
Vörös 1500 2400 3000 3000 3000
Agyag 1000 1500 2000 2000 2000
Bónusz 10.000 10.000 15.000 20.000 30.000

Csak 6 helyi értéket tud kiírni a számlaló, tehát 999500 pontnál ha szerzünk még 1000 pontot az 000500 megjelenésű lesz.

Kill screen: Ez egy olyan szint/pálya a videó játékokban (olykor arcade játékokban is előfordul), amely megakadályozza a játékos továbbhaladását programozási vagy tervezési hiba miatt. Ahelyett, hogy "lenne egy vége", az általános értelmezésben véve, a játék összeomlik, megfagy, vagy úgy viselkedik hibásan, hogy a további játék nagyon nehéz, vagy akár lehetetlen legyen.

Game A módnál fordul elő igazan, a kacsák vagy nem jelelnek meg, vagy éppen feltűnnek a képernyő egyik sarkából a másikba, mivel mindet le kellene szedni, tökéletes teljesítés esetén lehetne tovább lépni, Game Over-t ér el a játékos csalás nélkül. Csalással, egy bizonyos Game Genie kóddal (ami ráadásul a hivatalos kézikönyvben benne sincs) lehetőség van, hogy nem csak hibátlan esetén juss tovább. Kód az alábbi: ZEUIYZAE + XXUSPXUU
Használata emulátoroknál könnyű, valódi konzolnál meg Game Genie szükséges.

Ha értékelnem kellene a játékot 7,5/10. Hangok és zenék terén kitűnő munkát végeztek, grafika terén szintén remek, belekötni max a játékmenetbe lehet, hogy bizonyos szint felett, egy hibát ejtesz, játék véget ér számodra. Folytatási lehetőség nincs, kihívás így viszont picivel több. Engemet relaxál játék, bármikor előveszem, igaz másfél órás kikapcsolódást tud okozni számomra.

Szólj hozzá!

Címkék: videojáték shoot em up NES 1985 október light gun

A bejegyzés trackback címe:

https://nesspoot.blog.hu/api/trackback/id/tr295159440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása