Számomra teljesen ismeretlen játékról írok. Maga műfaja teljesen nem ismeretlen, de ilyet videó játéknak elnevezni kicsit meredeknek tartom. De lássuk hogyan alkották meg: Végy egy ismert Nintendo karaktert, adj hozzá egy csipet szórakozást és rakd tele matekkal. Röviden így kapod meg azt, amit 5 perc után kivesznek a konzolból és eldobják.
Egy kis történelem:
1985-ben, mikor Észak-Amerikában megjelent a Nintendo, elsők 18 játék között megtalálható volt. Sikeresen rekordot állított fel eladás terén, sikeresen megpályázta a sereghajtó pozícíót. 1983-ban jelent meg Japánban, Donkey Kong Jr. után, ráépül szinte a platform rendszere, de vannak eltérések.
3 játékmód van:
Calculate A: Ez egy szimpla, egyszerű számolós mód, mondhatni nehézsége nem okoz senkinek sem gondot.
Calculate B: Több kihívás van benne, mivel itt már nem csak pozitív, hanem negatív szám is lehet a végeredmény, általában van egy kiinduló szám.
Calculate C: Ebben a játékmódban nincs 2 játékos lehetőség (már ha találnánk olyat, aki legalább 10 percig játszana velünk ezzel A vagy B játékmódban). Lenti képen látható hogy milyen lehetőségek vannak itt:
Játékmenet:
A és B mód: Kötélen vannak a számok és lent a földön a műveleti jelek. Donkey Kong, vagyis az apa mutassa a táblán a számot amit el kell érni. Meghalni nem lehet, vízbe esel, max időt veszítsz a 2. játékossal szemben, hisz ketten is lehet játszani, de garantálom, hogy magad fogod kipróbálni csak. Almákért megy a verseny, akinek előbb van meg az 5 alma, ami a helyes válasz számát takarja, az a nyertes (amikor kötélen van Jr. az arckifejezése mindent elárul mit gondol az egész játékról) A gombbal ugorsz, B gomb reseteli a számodat, nyilakkal mész a kötélen és a platformon, Select megnyomása esetén főmenübe jutsz. Start gomb itt a Pause-t jelenti ugyanúgy, mint máshol.
C mód: Az elején kell választani milyen feladatokat szeretnél megoldani, a képen látható verzióban 9 fajtából lehet választani. Itt bónuszpontot kapsz, minden helyes válaszért, létezik itt úgymond egy következőt kérem lehetőség is, de akkor a bal szélső kötélen fel kell tolni teljesen a kérdőjelet, egészen míg nem ütközik a fenti platformba, kék madár megmutassa a helyes eredményt. B gombbal lehet resetelni, ha véletlen rossz számra mentünk a kötélen, hisz tojást a bal oldalt a feladatok számánál lévő madártól akkor kapunk, ha helyes volt a válasz. 10 feladatra kell helyesen válaszolni.
Grafika téren, mint említettem a Donkey Kong Jr.-ból kilopott elemeket használja, hang effektek megfelelőek, zenék is, igaz némelyik ismerős lehet olyanoknak, akik már játszottak Nintendo játékokkal.
Részemről én kerülném, szórakozási szint 10es skálán 2es benne, maga az egész 3/10.